آموزش ریاضی

رنک الکسا

آموزش ریاضی

آموزش نکات و دروس دبیرستانی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1


حسابان جدییییییییییییییییییییید

با سلام خدمت دوستانی که خواسته بودید راجع به کتاب حسابان جدید من به صورت شخصی نظرم را بیان کنم

در زبان کردی ضرب المثلی داریم که ترجمه تحت الفظی اینه که(((در جایی که کبک نیست صدای جغد هم دلنشین است))

دوستان گرامی متاسفانه در تالیف کتاب های درسی ما در بخش ریاضی اتفاقات بسیار جالبی افتاده است عده ای از دوستان به اصطلاح دکتر مهین پرست رفتن خارج(بماند کجا!!!؟؟) راجع آموزش ریاضی کار کرده اند و با مدرک به کشور بازگشته اند و ابتکار های جالبی از خود بروز داده اند که من فکر می کنم نوشتن تصادفی ،از هر دری سخنی، از هر چمنی گلی و از هر باغی گلی چیزی بوده که به این دوستانمان  آموزش داده اند.

این دوستان سرمست از اخذ مدرک که هرگز در یک موقعیت کلاسی در دبیرستان قرار نگرفته اند قرار است اینده ی آموزش ریاضی کشور ما که به چمن اراسته بود را به گل هم اراسته کنند. مثلا؟؟؟؟

1- کتاب های ما باید کاربردی شوند یکی از شعار های اصلی اون ها است!!!!!!!!!!

چی نوشتن؟؟؟؟؟ چه هدفی را نشانه رفتن؟؟؟؟؟

مسائلی را که در 700 تا 1000 سال قبل به عنوان مسئله حل شده اند را به عنوان درس کاربردی اضافه کرده اند به کتاب های درسی

نمونه این نوع مسائل:در کتاب ریاضی (1) آموزش اتحاد ها با استفاده از مساحت مستطیل ها و مربع ها است

                             در کتاب ریاضی(2) آموزش مثلثات با استفاده از کوه ها و درختان است که جواب یکی از مسائل درختی به ارتفاع 150 متر بدست می اید که نمی دانم کسی از ایران هرگز به چشم خود چنین درختی را دیده است تا آن را به عنوان مسئله کاربردی مطرح کند یا فقط این چند نفر رفتن به جنگل های آمازون و این اقایون هم به عنوان یکی از شگفت یهای روز آن را برای ما تعریف می کنند.

                            در کتاب حسابان هم نمونه های بسیار زیبایی از نوع مسائل وجود دارند که مثلا در مورد تابع(!!؟؟) در مورد مثلثات(!!!؟؟) در مورد حل معادلات(!!!!؟؟؟؟)در مورد مشتق(!!!؟؟؟؟؟) در مورد حد(!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) در موارد دیگری هم شاهکار به نمایش گذاشته اند علی خصوص فرار از حد بی نهایت بسیار زیبا است چون این ریاضیدانان اخیر کشف کرده اند که حد در بی نهایت برای رسم تابع همو گرافیگ یا سایر مسائل اتی ضرورتی ندارد یا شاید هم خواستن ببینند که دانش آموزان ما با آموزش های قبلی خود تا چه حد قادر به اختراع حد در بی نهایت  و سایر اختراعات صورت گرفته دیگر هستند.

دوست گرامی من امسال برای دومین بار این کتاب جدید حسابان را تدریس می کنم سال گذشته هم ما اعتراضاتی بر کتاب داشتیم اما مگر می شود به حرف یک لیسانس ریاضی با 18 سال سابقه تدریس گوش داد(!!!!؟؟؟؟) اخه آقایون دکتر هستن(!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)

2- کتاب های ما با کشور های مدرن برابری کند

در این زمینه بسیار موفق بوده اند زیرا معادله درجه دوم  ما به دانش آموزان با 5 روش آموزش می دهیم(!!!!!!؟؟؟؟؟) چرا؟از آقایون بپرسید.

در کتاب حسابان قدیم کلی راجع مشتق و الاقل اسم انتگرال را می شنیدند اما این اقایون این نوع مسائل را برای پیشرفت مملکت مضر تشخیص داده اند و در عوض روش اثبات سینوس الفا به اضافه بتا را با روش 700 سال قبل مفید تشخیص داده اند (!!!!! بدانید خیلی از دبیران هم با حل آن مشکل دارن؟؟؟؟) روش قدیمی، طولانی و بیهوده

جزء صحیح که در ارتباط مستقیم با دنیای دیجیتال است را تاحد تعریف کم کرده اند اما خط مماس را بدون تعریف مشتق که شاهکار نیوتن بوده و در نهایت به تعریف مشتق منجر گردیده را اضافه کرده اند.

در کتاب های اول و دوم و سوم 70 کار در کلاس یا تمرین در کلاس  را قرار داده اند در حالی که کل ساعات تدریس درس برای 180 صفحه کتاب بنا بر محاسبه(6×4×4)96 آموزش دارند(!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) یعنی یک دبیر برای تدریس مفاهیم 26 ساعت فرصت دارد.

حقیقت این قدر از نوشته ها ناراضی هستم که سکوت کنم بهتر است چون داد را کسی نمی شنود/////////\\ تازه اگر هم بشنوند اون ها دکترن و اینجانب لیسانس

 



نظرات شما عزیزان:

میلاد
ساعت13:41---10 تير 1391
با سلام . . .
هرچند طولانی ولی بخونید . . .
راستش اعتراض شما . . . بهتره بگم درد دل شما را خوندم . . . به خودم گفتم ای کاش فقط یان اعتراضات بودند . . . ببینید من برای اولین باره که به وبلاگتون سر می زنم و دارم این حرف هارو می زنم نیازی به معرفی خودم نیست (مشخصات کامل در وبلاگم است) بنده دانش آموز سال سوم ریاضی فیزیک هستم . توی یک ضهر کوچیک به نام (نودشه) در استان کرمانشاه . . . چون منطقه ی خیلی خیلی !! محروم هستیم هر ساله چند تا معلم سرباز و یا تازه کار برامون می فرستن تا ریاضی و سایر درس هامون رو تدریس کنند . . .
ببینید آقای حسینی باور بفرمایید هیچ کدوم قادر به حل یک معادله ی درجه ی دوم هم نیستن چه برسه به حد و مشتق و . . . اولاش فکر می کردم بهترین معلم ها رو برامون می فرستن (چقدر احمق بودم) . . . به احمق بودم خودم زمانی پی بردم که پارسال بود من که سال دوم بودم توی مسابقات کارگاهی رایانه سال سوم شرکت کردم توی استان دوم شدم و رفتم به قزوین به مسابقات کشوری و اونجا هم 6 شدم . . . اونجا بود که دوستای زیادی پیدا کردم و فهمیدم که . . .
به جای سوال کردم در مورد درس من از شما که معلم ریاضی هستین یک مشاوره می خوام . . . من الان در تابستان سال سوم به سر می برم. مطمئنم که همون معلم های پارسال معلممون خواهند بود . . . از اون بیشتر مطمئنم که پیش دانسگاهی نمی رسم که سه درس راضی رو تموم کنم و مشکلات سالهای قبل رو هم رفع . . . الان من دارم درسهای دیفرانسیل و ریاضیات گسسته رو می خونم . . . به نظر شما کار درستی می کنم ؟؟؟؟ اگه درست نیست پس چکار کنم . . . . منتظر جوابتون هستم . . .
میلاد دارستانی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: مجید حسینی تاريخ: سه شنبه 16 آبان 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وب لاگ من خوش آمدید Majeed Hosseni

Create Your Badge

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to hosiny.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com